sobota 15. března 2014

Čauky mňauky, sluníčková rariMaturito!

Zdá se, že jsem to tu během února docela zazdila. Úplně, řekněme to na rovinku. Není to tak, že by se v mém životě nedělo nic, spíš tolik, že ani nestíhám to nikam zapsat. Což je škoda, protože si to chci pamatovat co nejpřesněji.

Za 2 měsíce mám za sebou písemnou maturitní zkoušku a mám svaťák před ústní. Čj, Aj, Mat, SV.
Jak jsem na tom? Dobře asi jen v matice, jelikož máme ve škole probrány skoro všechny otázky a průběžně z nich píšeme. Ze společenských věd bych v ideálním světě chtěla přečíst alespoň dvakrát Odmaturuj ze SV do ústní zkoušky, ale jsem teprve u historie české ústavy.. (Jinak teoreticky zvládám všechny otázky z Psycholy, Sociologie a Ekonomie, ale Politologii umím jen na půl a ještě chybí ten zbytek a víme, že SV je obsáhlé a musí se to do hlavy hustit furt.)

Dobře. Profilová zkouška se nějak zmákne, nejsem na tom ideálně, ale ujde to. Spíš ta státní. Čeština.. do povinné četby mi chybí asi 4 tituly + básnická sbírka, která není Máj nebo Kytice, bo mainstream.. (Květy zla vs. Borovského Epigramy? Asi si budu muset toho Havlíčka najít na netu, je to kratší.. ale u Květů se můžu rozkecat o Prokletých básnících a.. u Borovského o českéhistorii máčce.. máš to nastejno a Epigramy jsou kratší, Hikari..). Takže jsem na tom líp než většina, že? To se dá, mám k tomu vztah a umím se rozkecat i když vařím z vody. Didaktický test je v pohodě, ten se odzkouší na netu a je to v paži. Jen bych si chtěla přečíst přehled středoškolské mluvnice, protože to potřebuju i k oborovým zkouškám v červnu. Ale.. v červnu, nespěchá to.

Angličtina. Didaktický test v pohodě. Ústní část.. ano, na té bych měla zapracovat. Měla bych si ke každému téma udělat aspoň kostru, abych měla INFORMACE, ze kterých vařit. Nemám problém anglicky mluvit, jen na jedničku potřebuju určité věci, které do své mluvy potřebuju zakomponovat. Když jsme minulý týden trénovali ve dvojici, chytla jsem našeho spolužáka, rodilého Amíka a ten byl nadšený a že super až na 2 malé chybičky. Jenže Amíci jsou nadšení ze všeho, kromě našeho Mr.Ly..xD. Ok.. N. vyrůstá od malička v česku, takže je něco mezi.. ale není 100% pesimistický Čech, abych se cítila sebevědomě. Já ty hrůzy totiž vnímala místo něj..xD ,,and.. and.. and.. and..'' je jen jedna maličkost. Ale dle mého skromného názoru, bych mohla dostat za 3. To je dobré skóre na to, že jsem to měla z placu bez přípravy.

Jak jsem to tu vypsala, tak kromě toho, že jsem vás k smrti unudila, zjistila jsem, že bych to měla zmáknout celkem slušně a kajn Štrés. Tak jo, během těch 2 měsíců to stihnu a třeba to bude utopie za 4, bude-li stát Táta při mě a budu mít šťastnou ruku. Táta totiž má všechno pod palcem a Maturita není něco, čeho bych se měla bát. Ať už to dopadne jakkoliv, Táta má plán a je se mnou. Takže čauky mňauky.


Čauky mňauky je stav ve kterém se nacházím už asi dva týdny. Prostě vběhnete do školy a na vystrašené prváky nadšeně, sluníčkově zahulákáte: ,,ČAUKY MŇAUKY!!!'' Jejich výraz je k nezaplacení. To ovšem výrazy mých spolužáků taky. Ať žije recese maturantů. Čauky mňauky ale už nění jen pozdrav, je to i tečka za větou, či atakdále :D
A s písničkou od Nightwork to má společného jen název.. slyšela jsem ji asi před 2 dny. Jediné, co se mi na ní líbí je refrén. Jo ten si teď taky zpívávám.
Chvíli jsem mrzutá, pak to do mě vletí a poletuju kolem jak chmýří, čaukymňaukuju, sluníčkuju, mám všechny ráda a některé víc. Je to zvláštní pocit, jako bych vypila energiťák a zapila ho kafem, ale jsem skoro plně při smyslech a neklepu se jak ratlík.

V plotě je díra, vojáci pevné vůle jsou na kafi a tak železná opona nefunguje, jak by měla. A má ještě pořád smysl? Pokud ano, jak předělat hranice, aby fungovaly? To je otázka, nad kterou princ Nezlomnýlogik a princezna Kráněnemádaleko usilovně přemýšlejí, zatímco ostatní mají jasno a už se nemůžou dočkat až napíšou na zeď: ,,NO KONEČNĚ!''. No konečně to bude, ale až ve správný čas. Snad. A o tom právě probíhají různá mezinárodní jednání. Tedy spíše národní.. mezinárodní jednání jsou na princovi. Princezny totiž jsou někdy až moc akční a tak se učí sedět na zadku a být trpělivé. Proto se nejspíš zavírají do věže nebo uspávají, aby jim nic jiného nezbylo, než čekat jak se to vyvine. Princezna Kráněnemádaleko hodně spí, kdy nemá.. málo spí, kdy má.. málo se učí a nechává se rozptylovat. Posílá poštovní jeřáby všude možně a říká si, proč si nemohla dát ještě na 2 měsíce pokoj, když potřebuje složit zkoušku dospělosti.

Čím víc životních rozhodnutí najednou, tím víc Adidas.
Čauky mňauky~

Žádné komentáře:

Okomentovat