úterý 8. října 2013

La Koňa sní o la matika a pak pá

Dneska jsem si zavzpomínala na staré časy s heslem: ,,To je krize.''
Vstala jsem o hodinu dříve, abych dojela do školy na osum. Chtěla jsem se naposledy pokusit o to, abych pochopila v čem kurňa dělám chybu, že se ta áčkobéčkoxomáčka zamotá do sebe a vyjde opačná věc než má. Paní učitelka se snažila. Já se zas na chvíli cítila, že chápu. Pak jsem to přepočítávala a málem se rozbrečela nad tou hrůzou nanovo.
Kdyby mi Písečnej nepučil ty vypočítané příklady, tak nevím, jak by to dopadlo. Dost možná jako včera. Držela jsem se na uzdě tak tak. Měla jsem dost na krajíčku a zněla tak, ale nebyly vodopády.
Když člověk spí 10 hodin za dva dny a je ve stresu, tak to má zajímavý dopad na jeho mozkové buňky. Pomalu jsem ani nevěděla, jak se jmenuju. Kdybyste se mě zeptali asi bych vám řekla něco jako x na druhou a krát bé čtyři. Totální výmaz.

Tu písemku jsem teda napsala s čistou hlavou, díkyBohu, ale ten rozklad na co nejvíce mnohočlenů bych nejradši prohodila oknem a zakopala 5 metrů pod zem.
Když jste takhle rozložení z algebraických výrazů, není nic víc uklidňujícího než aritmetická posloupnost. Ta mě fakt upřímně baví. Mám to vše tak zautomatizované, že to pro mě funguje jako rituály v dětství (ukládání do postýlky a pohádka na dobrou noc apod.). Plesk sem plesk tam, všechno to funguje a vycházejí krásná čísla. Dokonalé. Jen si vzpomenout na diskriminant a bacha na znaménka.

Po písemce jsem vyděsila Krák a B. tím, jak jsem jim vykládala, že na polovinu řešení 6. příkladu, jsem přišla v polospánku.. buď před spaním, nebo těsně po probuzení. Že jsem si na to nějak vzpomněla a pak mi vyskočilo... no jasně to je tohle a to tamto, takže tak a tak! Stejně jsem potřebovala trochu ještě něco doujasnit, protože můj mozek fungoval na 50%, ale fakt, že počítám i ve spaní.. já.. je prý prostě děsivý :D
Užívám si to.

Co si neužívám je fakt, že musím zítra ještě do školy pro potvrzení o studiu, ale zas na druhou stranu - třeba bude otevřeno v té knihovně a vyzvednu si nějaké italské básničky. I kdyby ne, Krák bere Květy zla (pořádně rebelská francouzská dekadence s vhodnými kusy pro ohromení vaší milé, např. báseň Zdechlina), protože je budeme potřebovat. Místo panáka. Budeme mít totiž vyšperkovaný pokoj.

Dneska se naše svržená třídní vláda začala dohadovat o principech a všichni, kteří mlčeli zase měli blbé kecy.. hlavně, že když se zeptáte celé třídy: Kdo má problém, zvedněte ruku a vyjádřete svůj názor a protinávrh - na západní frontě klid. Takže jsem měla chuť opět zvolat své oblíbené: ''Pojďme se všichni porvat, třeba se nám uleví!''
Stejně je to už vše zařízené a trhněte si. Program vždy nakonec jistí nějací obětní beránci alá.. Hikari a B., tak si střihněte svůj dialog z Cimrmanovy třídní knihy. Věřím, že mi na Stužkováku všichni skočí na to, že jsem učitel, tedy chlap. Myslím, že podle ješitnosti by chlapa mohl hrát někdo jiný, až se odurazí.

Do Itálie jedu bez foťáku, protože jsem šikuldašikovná a někde jsem ztratila nabíječku na foťák. Couž. Máme sice smartphone, ale ten fotí jako prase. Lepší fotky jako prase než žádné na druhou stranu. Jde o památku ne o uměleckou soutěž, že?
Stejně mě to mrzí.
Zítra jsem se teoreticky mohla vyspat. No uvidíme s tím, že musím do školy na otočku pro potvrzení, do knihovny a ještě si sbalit. Ale já su holka šikovná se skautskými skilly, poradím si a vše stihnu. Do Říma je cesta dlouhá a bude spoustu času na spaní.

Pokud vám je smutno už teď, nezoufejte. Mám nastavené články hezky dopředu, po celý náš pobyt v zahraničí, takže Krák urve, až to bude dočítat po návratu.. pokud se na to nevykašle. Už tedy víte, co jsem dnes dělala místo balení se. Hmm.. budete mi chybět, moji milí. Ne vždy se sice vyjádříte pod článkem, ale vím o vás!

Těším se na italské kafe, předčítání poezie a psaní manifestů.. nebo studentských k-drama ve kterých teď žijeme.

,,La donna mangia la mella!'' (Žena jí jablko!)
Arrivederci.

2 komentáře:

  1. Jo! Super s těma článkama :) doufám že tam je i pokračování gfff :) a užijte si Řím :) Hasta la vista, amigos :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, 2 články denně, 25xha a příběh, žádný strach :D
      Díky :)

      Vymazat