neděle 13. října 2013

Zápisky z Říma 9.-15.10.13/5

Datum: 11.10.13
Čas: 19.23
Kde: Španělské schody, Řím
Stav: NE, NECHCI LASER!

     Tak, konečně trochu klidu. Trochu. Ti černoši, prodávající kabelky na černo a další hovadinky jsou otravní jako opruzenina. Jeden si dovolil na mě volat: ,,Ola! How are you, baby?" Ignorovala jsem ho dokud neřekl to baby. Zastavila jsem se a Krák mě okamžitě chytla za ruku a přiměla k pohybu, abych mu nešla jednu vrazit. Prý baby... *vražedný výraz no.763*
Tak tohle fakt ne, vážení!
Ale hezky popořadě.. to však až později. Chvíle klidu právě skončila.



***
Datum: 11.10.13
Čas: 22:12
Kde: římská postel (na pokoji)
Stav: padání za vlast se dostává znovu do módy a máme chuť založit Vláďovi fanclub

     Ok, mám chuť to zabalit a spát, ale zítra bych si na to nenašla dost času a kdyby jo, byloby toho o polovinu méně.
     Usnula jsem včera téměř okamžitě a ráno mě málem nevzbudil budík. Na duševní snídani jsem dorazila o 5 min později..a nikde nikdo. Couž. Snad zítra. Lobel zaspal.
     Snídaně byla jako pro vrabce. Croissant a Caffé latte. Ale tak stačilo, než jsem začala umírat hlady ve Forum Romanum. Tzn. Po skoro celou procházku Koloseem.
     Koloseum je..kolosální? Eliptické? Polorozpadlé. Supercool! Kdybychom neměli skvělou průvodkyni, tak si to tolik neužiju a jsou to jen rutiny, ale když máte někoho kdo vám hezky vykreslí jak, co, kde, proč? Je to paráda.
     Chci si někde pořídit rolničku, abych byla slyšet..a neslyšet, když se někde zdržím.

      Po prohlídce Kolosea jsme vyrazili do Forum Romanum - prostě zbytky něčeho monumentálního a starého.. centra..paláce nebo tak něčeho. Má to atmošku!      
     S Krák jsme se celou dobu držely Mr.L. a p.V. Chtěla jsem z p.V. vytáhnout co nejvíce informací, ale..role se jaksi obrátily. Mr.L. se podělil se svačinou. O Mozarellu, prosciuto(šunka it.) a it.chleba s černými olivami. I přesto, že mám olivy nerada, oblizovala jsem se až za ušima.

     ,,I can share!"
     ,,No. I have to eat my řízky firstly and than I can eat other else's svačinas."

     Stejně jsem neoeolala a ten druhý řízek dojedla až večer po návštěvě večerního Vatikánu.
     Po Forum Romanum na památník nějakého Emana. Superbílé, mramorové dojmy. Hezká vyhlídka a prošmajdané punčocháče. Ne..spíš prokopnuté, ale pojmy tu díru nijak nezmenší.. xD
     Na Pantheon jsem cupitala kočičí hlava nehlava s vidinou ZMRZLINKY. Stálo to za to. Nejen zmrzlina. Pantheon je působivý monjument a dominanta, za zmrzku jsem uvalila 4,50€ jako včera. Jsem dobytek xD. Tiramisu a Caffé se zařazují na seznam mých nejoblíbenějších zmrzlin. Nejlíp chutnaly smíchané ^^

     Uchozené jsme se vrátily spočnout na hotel. Večerní program - hurá na Španělské schody! Z těch jsem psala předchozí zápisek. Když pomineme milé černochy, bylo tam moc krásně. Noční města.. historická centra.. jsou nádherná! Španělské schody vypadají jako schody.. z mramoru pro změnu.

     Po ukončení článku se třída rozdělila, včetně mě s Krák na 2 části - hyperaktivní a relaxační. Hyperaktivci, a já s nimi, vyrazili s Mr.L. do Vatikánu.
     Bylo to tam fakt bjuuutyful. Ty sloupy a všechno, atmosféra výjimečnosti, indigové nebe, osvětlení.. a hlavně klid a málo lidí. Co mě unavuje víc než trajdání po kočičích hlavách (kostky) nebo původních šutrech a zchozených uklouzaných schodech, jsou lidi. Davy lidí. Davy davů lidí. UAH. (A praštění Italové za volantem). A Rytíř zas perlil:
     ,,On má A. snížený pud sebezáchovy. Pozoruju to už od 1. Třídy. Kdyby neměl tak rychle běhat, už není mezi námi."

     Vrátila jsem se úspěšně na pokoj, píšu to tu 100 let (2h) a do toho řeším kraviny a mám vygumovaný mozek a třepu se.. jo klid, už jsem si dala hořčík. Nic mi není. A dlouhé nehty už taky nemám, stejně jako silonové punčochy. S N. je občas sarkasticka čuryna. Nebojíme se XDD.
Z každé strany mince jsem se bavila více než včera.

Záchodový bonus:
1. Chtěla jsem vyjít ven, odemknu se, zamčeno. Spolužák se chtěl dostat dovnitř a já ven. Kdyby bylo pusto na balkóně a neudělala bych si ještě větší trapas, vylezu oknem. Nakonec jsem pootočila zamykátkem a objevila tajemství kolmé polohy...
2. Když vyjde cizí chlap že záchodu a chrlí na vás něco v italštině se zakončením: ,,..miseria!", znamená to, že chybí papír a je tam naťapáno že sprchy.. ne že tam nemáte chodit. Pokud jste šikovná princezna jako já, kouknete se do skříňky pod umyvadlem a objevíte toaleťákovou zlatou žílu. Ave Bůh, který nám dál intelekt.

P.S.: Chtít výkřičet do světa věci, které v sobě musím držet, mi jde moc dobře. Líp než je v sobě udržet~
P.P.S.: Někdo nám ustal postele a popřesouval věci všudemožně za účelem úklidu.
P.P.P.S.: Tuňák v konzervě (alá paštika) s knockebrotikem napůl s hyungem je nej.

- Koloseum

- Forum Romanum

- Noční Vatikán

Žádné komentáře:

Okomentovat