pátek 18. října 2013

Zápisky z Říma 9.-15.10.13/9

Pokračování minulého..

Datum: 14.10.13
Čas: 13:30
Kde: Autobus Student Agency, Itálie
Stav: Goodbye Rome! I'll miss you.. but once I'll come back to see you again.

(1. část)

     Ráno zvonil budík v 6:30. L a N se na dobrovolný program s Mr.L. nakonec vybodly a já přemýšlela v polospánku zda jít či nejít až do 7:07.. tzn. 7 min po odchodu. Omluvila jsem si to tím, že bych tam možná byla sama, komu by se chtělo vstávat a pokračovala ve spaní. V půl zvonil další budík.
     ,,Krák, zvonil ti budík, dělal kravál, tak jsem ho vypla.''
- Prý úžasná první věta po ránu xD. Role jsme si vyměnily, když mě z postele tahala ona o pár min později na snídani. N zabila: ,,Tak co holky, jak se vám líbil ranní Vatikán?''


     Poslední snídaně v Itálii. Poslední italský croissant a cappuccino. Těžká pohodička. Po snídani jsme si sbalily a vyrazily do města.. jen my dvě. V Desparu jsem uvalila skoro 40€ za italské žrádlo. Kilo těstovin, olivy, olivový olej, parmezán, mozarella, prosciuto, cappuccino,... přišlo mi to užitečnější než nějaké cetky. Když už nás čeká doma hladomor, bo maminka uvalila majlant za výlet, tak ať si taky trochu doma užijou a okusí italskou atmošku.
      Jediný něco jako obchoďák bylo na hl. nádraží (všeho a všech) Termini. Krák si koupila svetr a mně úžasnou svačinku - tortillu s prosciutem, sýrem a rukolou. Hurikánoidní mňam. Obě jsme taky koupily knížky v angličtině a já konečně splašila slíbený magnet.. to je tak když člověk vybírá vybírá, koupí.. a pak neví kde ho strčil.. :D.
     Následovaly poslední adrenalinové zážitky s italskou dopravou, aneb.. Krák měla tendenci mě chňapat za ruku, protože jsem se občas zase zasekla panicky uprostřed cesty, zatímco se řítil bláznívý Ital. Z hotelu jsme vyrazili celá grupa na bus, čekali jsme půl roku a pak se mačkali jako sardinky v zázračně nafukovacím buse, protože 25 lidí s bagáží v poloplném buse už bez nich a další přistupovali. Opravdu bych nechtěla být řidič v Itálii.. hlavně v okolí nádraží Tiburtina. Od a do Tiburtiny se táhnou zástupy lidí a ty přechody jsou téměř nonstop plné a někteří už ztrácejí nervy a prostě jedou, když se to trochu protrhne. Normálka.

     Konečně jsme v SA. Hezky sedíme. Klíma. Hudba. Čaj/kafe/čokoláda a POUHOUDA. Těším se domů. Do Itálie se, ale chci určitě jednou vrátit. A ne sama. Hlavně, ale nejen kvůli výborného jídla. Těstoviny, pizza, káva, zmrzlina a úžasná historická atmosféra s kapkou nebezpečí a těžkého lehára. To je Řím. Je tu sice lidí jak virů chřipky, ale když jste šikovní, najdete si své poetické místečko.

P.S.: Tentokrát si pouštím SKxCZ rock! Yay! Mají tu Horkýže Slíže, Kabát, (Ewu Farnou -.-) a tak ^^
P.P.S.: Ačkoliv jsem spala nejkratší dobu za celý týden, byla jsem dnes extra svěží a žádný zombie style.. DS nebo haluz?

***
Datum: 14.10.13
Čas: 19:56
Kde: SA bus, před cca hodinou jsme projížděli Valencii, Itálie
Stav: Jsi kočka, jsi kočka, jsi kočka,... MŇAU!

     Florencie je fakt skvělý městský slalom. Musela jsem si opět vzít kinedrill. Zkinedrillovaný koník = hodný koník. Hezky jsem se prospala. to zas budu roztomilá ve 3 ráno, jak budu hyperaktivní. Přepisuju zápisky do blogu a už mě to nebaví xD. Ten 12.10. se zdá nekonečný.
     Na večeři jsem měla plátkovou Mozarellu s knöckebrotem. Mňam! Uvažuju, že vytáhnu Bohy v Olympu (jedna z nových knížek - v originále!) od Riordana. Tu genetiku mám v báglu jen na okrasu a jako zátěž. Některé texty od No Name jsou tak... výmluvné. Proč tu mají ty nejveselejší songy od nich? (Např. Prvá, Lekná, Večnosť, Nie alebo áno,..). Teď mě baví Pal'o Habera: ,,Studená si ako zima na Aljaške.'' Díky vole :D, to vieš, je to vo hviezdach a mám na všetko jasnú odpoveď... teraz nie.

     Naše zápisky jsou jaksi populární. Krakininy jsou soukromé, protože mají pouze jednoho adresáta (ani mě je nedala přečíst! Jen možná dva/tři odstavečky, kde naspala něco výstižně vtipného... ooo ano umírám zvědavostí). Ale já? Já to přece postuju na blog, tak pohoda, ne? No netoužím po tom, aby to četli všichni. Přece jen je to někdy podrobné až moc.

     Když nic nedělám, musím se brzdit abych nesnila příliš vysoko a daleko. Ocitli sa nečakaně v atomovom krytě. Prišla vojna a my v krytě, l'ubime sa navzajom. Ty brďo fakt? Ti vravim. No ty koky! Rychlík na tretěj kol'aji! Připravit, pozor, jedem! S touhle bych zemřel v jedinej den a pokud vám to nestačí, kdyby tam stála stovka žen, vyzvu ji k tanci a to netančím. V zimě jsou tam dlouhý noci a tuhej mráz. Pohoda! I just wanna... make it forever. Sam s nohama na stole, život ma prebolel. Otázok má každý plný zoznam.. čím to je a možná prečo? Čekám na Teba, na ničom nezáleží. *další no name omáčka*. Raz príde čas, kdy... Do vtedy keď sa stretněme Ti želám, ostaň šťastná. *definitivně jsem usla*

pozn. jsou to fragmenty textů, které jsem opisovala z polospánku.. a radši nejsou všechny xD

Žádné komentáře:

Okomentovat